Miniatyr-test MkII

Jaha, det där med “Det glömda rummet” som jag skrev om i tisdags blev ingen hit. Jag fick tillgång till lokalerna men det var tyvärr en besvikelse. Lokalerna var i princip helt tomma och jag gick runt där i tystnaden och plåtade men det kändes inte kul alls och bekräftades när jag fick tankat över bilderna i Lightroom.

Och igår lördag var det kanon-väder, men jag som haft beredskap och fått sova ungefär 2 timmar på natten för att jag fått åka iväg och jobba, sov givetvis det mesta av dagen, så det sket sej med plåtandet.

Men hur som helst så var ju det där med miniatyrer en rätt kul grej, så det har jag fixat lite med. Bilderna som jag oftast tar inkluderar inte så mycket som kan användas som just “miniatyrer” men hädanefter ska jag tänka på det och i alla fall ta nån bild som kan tänkas användas för det här. Jag har tittat igenom lite bilder från en av mina resor till Scotland. De här bilderna var inte så roliga annars, men tror att de funkar som miniatyrer, eller?


Canon EOS 20D, Canon EF 17-40mm f/4,0L
Rostiga båtar, Loch Leven, Scottish Highlands


Canon EOS 20D, Canon EF 17-40mm f/4,0L
Laggan Dam, Loch Laggan, Scottish Highlands


Canon EOS 20D, Canon EF 17-40mm f/4,0L
Neptune’s Staircase, Caledonian Canal, Corpach, Scottish Highlands

~ by engHell on Sunday, 20 April, 2008.

One Response to “Miniatyr-test MkII”

  1. vad läckert det blev:))
    eller hur är det skoj!
    /Elin Torger

Leave a Reply

 
