Tillbakablick på Elmia

I fredags (4 april) bar det iväg till Foto&Video-mässan på Elmia i Jönköping med min foto-kompis Peter. Och vad kan man då säga om mässan? Halvtråkig och avslagen vill jag nog säga faktiskt. Jag velade lite om jag skulle ta med mej kameran in och visst hade det varit kul med ett par bilder därifrån, men sist jag var iväg (2006) så gick jag och bar på kameran utan att ta en enda bild likt förbannat. Så det orkade jag inte göra igen. Hur som helst så fanns alla de stora kameratillverkarna (utom Olympus tror jag) på plats, plus 3:e partstillverkarna av optik m.m. Och som vanligt så fanns det även en foto-utställning med representanter från fotoutbildningar till mer etablerade fotografer. Dock så var det endast ett fåtal bilder som tilltalade mej, men smaken är ju olika. Men jag var på två jättebra seminarier, dels med naturfotografen Brutus Östling och även med äventyrerskan Renata Chlumska och de två hjälpte upp helhetsbetyget på mässan.

På hemvägen hade vi tänkt att plåta lite, men precis som vanligt så hade det ganska så lovande vädret under eftermiddagen till kallt regnväder när det var dags. Toppen!! Nåväl, det var väl kanske ändå inte sista gången som man besökte mässan, men det blir nog inte nästa år i alla fall. Jag fick i alla fall med mej en foto-tidning för 20 spänn och ett paket av mina favoritpapper (Ilford Gallerie Classic Pearl) så det var ju alltid nåt.

~ by engHell on Tuesday, 8 April, 2008.

Leave a Reply

 
